czwartek, 11 grudnia 2014

Sąd pod osąd opinii publicznej - cz. 1

Jak Państwa informowałem we wpisie “Protest Wyborczy”, 25 listopada 2014 r. złożyłem Protest Wyborczy w Sądzie Okręgowym w Tarnowie, Wydz. I Cywilny.
Protest dotyczył przebiegu procedury liczenia głosów w Obwodowej Komisji Wyborczej nr. 2, w Ołpinach, w dniu 16 listopada 2014 r.


Dziś, 11 grudnia 2014 r. otrzymałem POSTANOWIENIE Sądu Okręgowego w Tarnowie dotyczące złożonego “Protestu Wyborczego”.


Bolszewicy w naszym kraju utrzymują, że “z wyrokami sądu się nie dyskutuje”. Jestem odmiennego zdania, tym bardziej, że władza sądownicza III RP, jak wszyscy wiedzą, nie pochodzi z wyboru a z nadania przez sowieckiego okupanta w latach czterdziestych XX wieku. To samo dotyczy kodeksów prawnych, w oparciu o które sądy orzekają. Kodeksy tylko w niewielkim stopniu zostały zmodyfikowane, poprzez skreślenie wyjątkowo rażących paragrafów.


Poniżej treść postanowienia.


Sygn. akt I Ns 167/14
POSTANOWIENIE
Dnia 2 grudnia 2014 r.


Sąd Okręgowy w Tarnowie, Wydział I Cywilny
w składzie następujacym:
Przewodniczący: SSO Marek Syrek
Sędziowie: SO Edward Panek
SO Ewa Gut
po rozpoznaniu w dniu 2 grudnia 2014 r. w Tarnowie
na posiedzeniu niejawnym
sprawy z wniosku Lecha Michalskiego
przy uczestnictwie Komisarza Wyborczego w Tarnowie, Przewodniczącego Powiatowej Komisji Wyborczej w Tarnowie i Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej w Szerzynach
w przedmiocie protestu wyborczego
postanawia:
pozostawić protest wyborczy bez dalszego biegu.


Pieczęć Sądu Okręgowego w Tarnowie


oraz pieczątka
Na oryginale właściwe podpisy
Za zgodność
Beata Kapa
starszy sekretarz sądowy
i nieczytelny podpis.



Do POSTANOWIENIA dołączono Pouczenie i Uzasadnienie.


POUCZENIE
Od doręczonego orzeczenia może Pan wnieść zażalenie do Sądu Apelacyjnego w Krakowie poprzez Sąd Okręgowy w Tarnowie, na biuro podawcze Sądu Okręgowego w Tarnowie albo za pośrednictwem poczty, w terminie tygodniowym od jego otrzymania.
Nadanie pisma na pocztę jest równoznaczne z wniesieniem go do Sądu.


Zanim przedstawię sądowe Uzasadnienie POSTANOWIENIA i moją polemikę z tym uzasadnieniem, proszę zapoznać się z treścią mojego PROTESTU WYBORCZEGO i wyrobić sobie własne zdanie, na temat "procedury liczenia głosów" w niby demokratycznych wyborach.


Tarnów, dn. 25 listopad 2014


Nazwisko i imię: Lech Józef Michalski
PESEL: …………………………...  
Adres: Ołpiny 185
Kod, miejscowość: 38-247 Ołpiny  
Sąd Okręgowy w Tarnowie
Wydział I Cywilny
Adres sądu: ul.Dabrowskiego 27
33-100 Tarnów


PROTEST WYBORCZY


W związku z nieprawidłowościami związanymi z wyborami do organów stanowiących jednostek  samorządu terytorialnego  przeprowadzonymi w dniu 16.11.2014 (Dz. U. z dnia 27 sierpnia 2014 r., poz. 1134) zgłaszam protest wyborczy przeciw ustaleniu wyników głosowania mogących mieć wpływ na właściwy wynik wyborów i zwracam się o stwierdzenie nieważności wyników głosowania do Rady Powiatu Tarnowskiego i Sejmiku Województwa Małopolskiego a także do Rady Gminy Szerzyny i na Wójta Gminy Szerzyny w obwodzie nr 2, gminy Szerzyny, z siedzibą Obwodowej Komisji Wyborczej mieszczącej się w Wiejskim Domu Kultury, Ołpiny 86, 38-247 Ołpiny.

UZASADNIENIE
Przebieg wydarzenia procedury liczenia głosów.
Dnia 16 listopada 2014 r. o godz. 20:45 pojawiłem się, jako “mąż zaufania” KWW “Strażnika Praw Obywatelskich”, w siedzibie Obwodowej Komisji Wyborczej nr 2, gmina Szerzyny, mieszczącej się w Wiejskim Domu Kultury, Ołpiny 86, 38-247 Ołpiny, w celu obserwacji procesu liczenia głosów w w/w komisji.


Otrzymałem plakietkę “męża zaufania” i wice Przewodnicząca poprosiła mnie, żebym usiadł w wyznaczonym dla “mężów zaufania” miejscu, które mieściło się przy ścianie, za kolumnami, co w znacznej mierze utrudniało obserwację.


Nie zostałem pouczony przez Przewodniczącego o tym, że mam prawo przemieszczać się po całym lokalu wyborczym, który składał się z dwóch pomieszczeń oddalonych od siebie. Pierwsze, to  pomieszczenie w którym stała urna do głosownia i odbywało się liczenie głosów a drugie, to pomieszczenie w którym przebywał informatyk i sporządzano protokoły.


O godz. 21:00 zamknięto drzwi do budynku i rozpoczęła się procedura liczenia głosów.
Karty wyborcze i książeczki wysypano na podłogę i 9-cio osobowa komisja (5 kobiet i 4 meżczyzn) rozpoczęła rozdzielać poszczególne różno-kolorowe karty przy okazji odkładając na bok karty uszkodzone.


Widziałem, że odłożono na bok kilka kart uszkodzonych. Nie potrafię jednak powiedzieć ile, bo nie słyszałem rozmów pomiędzy członkami komisji. Podczas całej procedury liczenia, członkowie komisji rozmawiali przyciszonymi głosami.


Uszkodzonych kart nie spakowano, nie opisano i nie zaklejono pakunku i nie odłożono na bok. Co się z nimi stało, nie zauważyłem. W protokole też nie ma śladu po tych kartach. Na drugiej stronie protokołów do Rady Powiatu, Sejmiku Województwa, oraz Wyborów na Wójta czytamy w punkcie 8: “Liczba kart wyjętych z urny - 1028” a w punkcie 10: “Liczba kart ważnych - 1028”.  


Natomiast “Liczba wyborców, którym wydano karty do głosowania wynosi 1030”  i jest taka sama, jeśli idzie o karty do głosowania na Wójta, do Rady Powiatu i Sejmiku. Wynika z tego, że dwa komplety po trzy karty zaginęły, o czym świadczą wpisy w Uwagach i Adnotacjach. Na uwagę zasługuje fakt, że w żadnym z czterech Okręgów Wyborczych w głosowaniu na Radnych Gminy, nie zaginęła żadna z wydanych kart.


O godz. 21:28 zakończono rozdzielanie kart uszkodzonych - “kart nieważnych” z jednoczesnym rozdzielaniem kart wg.kolorów - czerwone, białe, żółte i niebieskie.


O godz. 21:28 zajęto się kartami czerwonymi na wójta i białymi na radnych. Dziewięcio osobowa grupa podzieliła się na dwa zespoły. Pięć osób zajęło się czerwonymi kartami a cztery osoby białymi, co samo w sobie, jest niezgodne z procedurą. Każda grupa kart, powinna być liczona z udziałem wszystkich członków komisji.


Co najmniej dwie osoby z komisji podczas tego liczenia i później miały przy sobie długopisy, którymi coś zapisywały na skrawkach papieru.


Karty z głosami na poszczególnych kandydatów oraz karty z głosami nieważnymi umieszczono na scenie. Tych kart także nie spakowano, nie opisano i nie zaklejono paczki.


O godz. 21:57 zakończono procedurę nie kompletnego podliczania głosów na Wójta a o 22:10 na Radnych Gminy.


Karty na Radnych Gminy pozostały na stole do końca. Tych kart także nie spakowano, nie opisano i nie zaklejono paczki.


O godz. 21:57 jeden z członków komisji, mężczyzna, opuścił salę na kilka minut.


O godz. 21:57 pięcio-osobowa grupa licząca do tego czasu głosy na Wójta rozpoczęła liczyć żółte karty a od 22:10 cztero-osobowa grupa rozpoczęła liczyć karty niebieskie.


O godz. 22:25 wśród kart żółtych znaleziono jedną kartę białą.


O godz. 22:42 wśród kart żółtych znaleziono kartę czerwoną.


O godz. 23:02 wśród kart niebieskich znaleziono kartę czerwoną.


Od godz. 23:17 zaczęto ponownie sprawdzać podpisy głosujących oraz liczyć głosy oddane na Radnych Gminy.


O godz. 0:13 liczone są powtórnie karty czerwone.


O godz. 0:25 wice Przewodnicząca zapytała mnie czy chcę wpisać do protokołu Uwagi. Odpowiedziałem, że nie ale oczekuje na kopie protokołów.


O godz. 0:29 Przewodniczący opuszcza salę i udaje się do pomieszczenia informatyka.


O godz. 0:42 zakończono liczenie kart niebieskich i udano się do informatyka.


O godz. 1:06 podliczono Powiat i udano się do informatyka.


Od godz. 0:42 do godz. 1:40 kilkakrotnie różni członkowie komisji kursowali między salą wyborczą a salą informatyka i w tym czasie sporządzano paczki, opisywano je, zaklejano i umieszczano w workach.


Do spalenia przeznaczono wszystkie zapiski na papierach.


O godz. 2:05 opuściłem salę udając się w kierunku wyjścia, gdzie napotkałem mężczyznę, członka komisji, który wręczył mi wydruki protokołów.


Na drzwiach wejściowo/wyjściowych były wywieszone protokoły Komisji.


Moje zastrzeżenia.


  1. Nie zostałem poinformowany o przysługujących mi prawach oraz nie otrzymałem obowiązującej w tych wyborach instrukcji liczenia głosów. Członkowie komisji byli, jak sądzę, przeszkoleni przez Komisarza Wyborczego oraz otrzymali pisemne instrukcje.
  2. Czynność liczenia głosów nie odbywała się komisyjnie, przez wszystkich 9 członków komisji a grupowo, pięcio i cztero osobowe składy.
  3. Po dokonaniu czynności liczenia każdej kategorii kart, policzonych kart nie pakowano, opisywano i zapięczętowywano a czynności te wykonano po zaakceptowaniu protokołów z informatykiem.
  4. Nie przeliczono komisyjnie głosów nieważnych do Rady Powiatu i Sejmiku Województwa, zrzucanych pod stół, przez poszczególnych członków komisji. Liczbę tych głosów obliczono na podstawie notatek poszczególnych członków komisji.

Niniejszym wnoszę o powołanie w charakterze dowodów osobowych, wszystkich członków Komisji oraz informatyka,


Załączniki :
  1. Nazwiska 9-cio osobowej ObKW w Ołpinach oraz nazwisko informatyka.
  2. Kartka z moimi odręcznymi notatkami z dnia 16/11/2014.
                                                                                    Podpis składającego protest


Załącznik nr.1


Nazwiska członków ObKW nr. 2 w Ołpinach.


Czerkies Justyna, zam. Ołpiny
Augustyn Aleksandra, zam. Ołpiny
Hołda Sylwia, zam. Ołpiny
Marczyk Katarzyna, zam. Ołpiny
Niemiec Konrad, zam. Ołpiny
Rutana Jakub, zam. Czermna
Szura Jadwiga, zam. Szerzyny
Kabaj Wiktor, zam. Szerzyny
Mikrut Mateusz, zam. Szerzyny.


Nazwisko informatyka


Bodek Mirosław, zam. Czermna


Sekretarz Gminy, Pani Zuzanna Kluz nie udzieliła mi informacji dotyczącej adresów pocztowych  tych osób, powołując się na Ustawę o Ochronie danych osobowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz