piątek, 22 kwietnia 2016

Wacław Sychta (PO) - partyjny arogant, który nie odpowiada na wnioski o dostęp do informacji publicznej.

Wacław Sychta (‘66), nauczyciel WF, dyrektor szkoły, od lat członek PO oraz radny Rady Powiatu Tarnowskiego. 

Na kandydata PO do Rady Powiatu, Wacława Sychtę, w trzech okolicznych gminach o łącznej liczbie 20.937 osób uprawnionych do głosowania, oddano w wyborach samorządowych 2014 r. - 479 ważnych głosów. 

Tyle głosów wystarcza, żeby być reprezentantem trzech gmin w Radzie Powiatu i pobierać wynagrodzenie w wysokości około 20 tys. zł. nie obciążonych podatkiem, bo radny to przecież funkcja społeczna.

Na oficjalnej stronie Zespołu Szkół w Szerzynach, której dyrektorem jest Wacław Sychta przeczytałem, że 23 listopada 2014 r. tuż po wyborach samorządowych, został zorganizowany I WTK Weteranów Turniej Tenisa Stołowego przez Uczniowski Klub SportowyGROM”. W zawodach startowało około 30 zawodników z województwa małopolskiego. Poczęstunek zorganizował Prezes Klubu a zarazem dyrektor szkoły Wacław Sychta.

Link do zrzutu “Oficjalnej strony ZS w Szerzynach.



Ponieważ, nigdy wcześniej nie słyszałem o tym, że taki klub istnieje, dnia 2 stycznia 2016 r. wystąpiłem w trybie dostępu do informacji publicznej z wnioskiem w zakresie skanu faktur za poczęstunek dla zawodników.

Z faktur, mieszkańcy gminy dowiedzieliby się kto i u kogo zamawiał poczęstunek dla 30 zawodników i licznie przybyłych gości oraz ile nas mieszkańców ta impreza kosztowała.

Wacław Sychta jednak nie raczył udzielić mi odpowiedzi.

4 marca 2016 r. przesłałem Wacławowi Sychcie następny wniosek, tym razem w zakresie skanów wszystkich faktur od początku działalności uczniowskiego klubu do 31 grudnia 2015 r.

No i znowu brak odpowiedzi.

Dlatego 21 marca 2016 roku, za pośrednictwem Wacława Sychty, gdyż wymaga tego procedura, złożyłem Skargę na bezczynność UKS “GROM” do WSA w Krakowie.

Tym razem, Wacław Sychta Skargę na bezczynność w zakresie udostępnienia informacji publicznej przez UKS “GROM” do Sądu przesłał.

22 kwietnia 2016 r. z sekretariatu WSA w Krakowie otrzymałem informację, że skarga została rozłączona i otrzymała dwie sygnatury: II SAB/Kr 73/16
II SAB/kr 74/16 czyli, że  będą dwie a nie jedna rozprawa. Jedna związana z wnioskiem z dnia 2 stycznia 2016 r. a druga z wnioskiem z dnia 4 marca 2016 r.

UKS “GROM” nie posiada numeru KRS gdyż jest zarejestrowany u Starosty Powiatu Tarnowskiego, o czym dowiedziałem się 2 tygodnie temu przeglądając Internet. Został zarejestrowany i rozpoczął swą działalność dopiero 31 grudnia 2014 r. czyli w 5 tygodni po turnieju i urządzonym przez Wacława Sychtę przyjęciu.

Link do rejestru/ewidencji:   

UKS "GROM" posiada Regon i NIP ale brak danych dotyczących władz klubu.

Z powyższego wynika, że 23 listopada UKS “Grom” nie istniał, nie mógł więc mieć konta bankowego i zapłacić za imprezę.

Na razie, bez odpowiedzi pozostają pytania:
Kto za imprezę zapłacił? Gdzie zaksięgowano wydatki?

Czy dyrektor Wacław Sychta czy też Wójt Grzegorz Gotfryd, który Turniej otwierał oraz  czy “kasa” była z prywatnej kieszeni czy też z konta szkoły bądź gminy?

Zobaczymy jaki wyrok wyda Sąd i o ile wzrośnie koszt Turnieju tenisa stołowego?

Jedno tylko napawa troską, że nie zapłaci za to, z własnej kieszeni, dyr. Sychta!

Dlatego urzędnik na kierowniczym stanowisku, zwłaszcza jeśli jest umocowany politycznie i pełni funkcję ze społecznego wyboru, ma poczucie bezkarności i może sobie pozwalać na lekceważenie obowiązujących obywateli przepisów prawa.

11 kwietnia 2016 r. otrzymałem od dyr. Sychty odpowiedź, że ze względów formalnych nie udzieli mi odpowiedzi na wnioski dotyczące skanu umów o pracę z Michałem i Władysławem Mitorajem. 

Dziś 22 kwietnia 2016 r. otrzymałem Postanowienie w tej sprawie z SKO w Tarnowie, że mam "możliwość kwestionowania bezczynności w drodze skargi przed sądem administracyjnym", co też uczynię. Dyrektora Sychtę czekają dwie następne sprawy przed WSA w Krakowie.

Wacław Sychta jest także członkiem Zarządu Gminnej Akademii Sportu “Rozwój-Szerzyny 2015”.  8 kwietnia 2016 r. powiadomiłem Prokuraturę Rejonową w Tarnowie o możliwości popełnienia przestępstwa przez to sportowe Stowarzyszenie.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz