poniedziałek, 9 maja 2016

Wójt wezwany do wykonania wniosku!

25 kwietnia 2016 r. złożyłem wniosek dotyczący skanu umów o pracę osób zatrudnionych w Urzędzie Gminy na tzw. samodzielnych stanowiskach pracy.

Oto treść wniosku.
“Działając na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej
wnoszę o udostępnienie:
skanu umów o pracę ​z osobami zatrudnionymi w urzędzie gminy
Szerzyny na następujących stanowiskach pracy: wójt gminy​, sekretarz gminy​, skarbnik gminy, ​radca prawny, ​ss d/s geodezji i regulowania stanu prawnego​, ss d/s budownictwa,nadzoru wykonawczego i inwestycji​, ss d/d informatyzacji​, ss d/s obsługi rady gminy.”​

Dwa tygodnie później otrzymałem od Zuzanny Kluz, Sekretarz Gminy pismo OD.1431.2016 i skany umów.

W piśmie Sekretarz Gminy pisze m.in.: “Wysokość wynagrodzenia Wójta Gminy Szerzyny określa uchwała Nr I/3/2014 Rady Gminy …” i podaje mi link do Uchwały, choć wnosiłem o skan Umowy o pracę. Skanu umowy nie otrzymałem a w zamian za to Zaświadczenie, że Grzegorz Gotfryd wybrany został wójtem.

Następnie mamy umowę o pracę z Zuzanną Kluz, Sekretarz Gminy, którą zawarł wójt S. Kmiecik 3 września 2007 r.

Kolejna umowa to umowa z Andrzejem Sarna, Skarbnik, zawarta 1 lipca 2008 r.

Do powyższych skanów dwu umów nie mam zastrzeżeń, gdyż anonimizacji poddano tylko “adres zamieszkania” delikwenta.

Problemy zaczynają się z umową Radcy Prawnego - Jolantą Szkolnik-Bosak.
Zarówno w umowie o pracę zawartą jeszcze z wójtem Tomaszem Pilchem 1 marca 1994 r. na czas nieokreślony, na ½ etatu, jak i Porozumieniu Stron z 27 marca 2015 r. pomiędzy wójtem Gotfrydem a Jolantą Szkolnik-Bosak, zmieniający warunki pracy i płacy, ½ na ¾ etatu, wysokość wynagrodzenia i dodatki oraz czas pracy w Urzędzie Gminy na 12 godzin tygodniowo - anonimizacji poddano wysokość podstawowego wynagrodzenia i dodatków.

Podobnie rzecz się ma jeśli idzie o Stefana Szynala (geodezja) ½ na ¾ etatu, Wacława Dubiela (budownictwa) zmiana umowy z czasu określonego na nieokreślony i Zofią Nigborowicz (obsługa rady gmin, sprawy kadrowe), bez zmian.

O ile anonimizacja wysokości zarobków Zofii Nigborowicz wydaje się być uzasadnioną o tyle pozostałych osób nie, gdyż osoby te podejmują decyzje dotyczącą majątku gminy dużej wartości.

W wyroku WSA w Gdańsku z 14 listopada 2012 r., sygn. akt II SA/Gd 545/12 wskazano, że: „osobą pełniącą funkcję publiczną będzie każdy, kto pełni funkcję w organach władzy publicznej lub też w strukturach jakichkolwiek osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, jeżeli funkcja ta ma związek z dysponowaniem majątkiem państwowym lub samorządowym albo zarządzaniem sprawami związanymi z wykonywaniem swych zadań przez władze publiczne, a także inne podmioty które tę władzę realizują lub gospodarują mieniem komunalnym, lub majątkiem Skarbu Państwa. Funkcję publiczną pełnią osoby, które wykonują powierzone im przez instytucje państwowe lub samorządowe zadania i przez to uzyskują znaczny wpływ na treść decyzji o charakterze ogólnospołecznym” .

Ciekawe, czy decyzję o anonimizacji danych dotyczących wysokości wynagrodzenia konsultowano z radcą prawnym Jolantą Szkolnik-Bosak?

Skany umów o pracę.

Póki co, nie pozostaje mi nic innego jak wezwać wójta do wykonania wniosku.

Wniosek o wykonanie wniosku


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz