poniedziałek, 18 maja 2015

Sprawozdanie z Debaty kandydatów na Sołtysów - 17/05/2015 Cz.1

Rozpoczęcie Debaty było wyznaczone na godz. 18:30. Pojawiłem się w Domu Kultury pół godziny wcześniej. We drzwiach powitała mnie Pani Zuzanna (bibliotekarka) informując, że "sołtysówka" jest także przygotowana na Debatę. Na sali widowiskowej trwało jeszcze przedstawienie przygotowane przez młodzież szkolną. Na widowni zobaczyłem, w pierwszym rzędzie, przed publicznością, Przewodniczącą Rady Gminy, Stanisławę Rybę oraz Sołtysa Romana Gabryela.

Przedstawienie zakończyło się około 18:20 i widownia (rodzice występujących) i młodzi wykonawcy zaczęli się rozchodzić. Mój kontr-kandydat chyłkiem wymknął się z Domu Kultury, tak że nie miałem nawet okazji zapytać go, czy pojawi się na Debacie. Do rozpoczęcia Debaty było jeszcze około 10 minut.

Kiedy na zegarku pokazała się godzina 18:30 nie było nikogo. Postanowiłem jednak poczekać 15 minut. Po kilku minutach pojawił się człowiek, którego znam z widzenia. Okazało się, że przyszedł na Debatę. Jednak z tego powodu, że nie było mojego kontr-kandydata zamierzał pójść do domu. Poprosiłem go, żeby poczekał jeszcze kilka minut, mając nadzieję, że jednak ktoś przyjdzie. Pani Przewodnicząca ciągle jeszcze była na sali widowiskowej. Po chwili pojawiło się 3 nieznanych mi mężczyn, którzy skierowali się do "sołtysówki" na Debatę.

Udałem się do sali widowiskowej, żeby zaprosić i zapytać Panią Stanisławę czy ma zamiar zaszczyczyć swą obecnością Debatę, tym bardziej, że jest także kandydatką na członka Rady Sołeckiej. Pani Przewodnicząca łaskawie wyraziła chęć uczestnictwa. Skierowaliśmy się do "sołtysówki". Mimo, że było juz spore opóźnienie, więcej osób nie było. Nie było też mojego kontr-kandydata Romana Gabryela.

Zanim "otworzyłem usta", jeden z trzech meżczyzn (nazwijmy go “strażak”, o tym dlaczego w nastepnej części) zarzucił mi, że jako “jeden z dwóch kandydatów nie powinienem prowadzić debaty”. Debatę powinien prowadzić ktoś inny. Ten sam gość, przyznał, że czyta moje blogi ale się nie doczytał, że Debata miała polegać na zadawaniu sobie nawzajem pytań przez kandydatów, przez godzinę, po czym przez pół godziny pytania miała zadawać publiczność. W takiej formule nie ma potrzeby Prowadzącego Debatę. Nie zauważył także, że na sali nie było mojego kontr-kandydata, w związku z czym Debata się nie odbędzie.

Przewidując taki obrót rzeczy, w informacji o Debacie, napisałem, że w takim wypadku  zamiast debaty odbędzie się przedwyborcze spotkanie.

Spotkanie rozpocząłem od sprawdzenia listy obecności, gdyż na Debatę poza kontr-kandydatem zaprosiłem także ołpińskich Radnych oraz kandydatów na członków Rady sołeckiej. Nawet gdyby nie byłi zaproszenie lub zaproszenie do nich nie dotarło, ich nie obowiazkeim ale powinnością jako kandydatów do pełnienia funkcji społecznych było przybycie na Debatę kandydatów na Sołtysa.

Oto odczytana lista z zaznaczniem obecności:  

Kandydat na sołtysa - Roman Gabryel - NIEOBECNY



Ołpińscy Radni Gminy Szerzyny:
Przewodnicząca Radny Gminy - Stanisława Ryba - OBECNA
Radna Gminy Szerzyny - Ewa Ryba - NIEOBECNA
Radny Gminy Szerzyny - Marian Wójcik - NIEOBECNY

Kandydaci na członków rady sołeckiej:
Augustyn Roman - NIEOBECNY
Bąk Arkadiusz - NIEOBECNY
Bochenek Marek - NIEOBECNY
Bochenek Wiesław - NIEOBECNY
Czerkies Stanisław - NIEOBECNY
Gogola Bartłomiej - NIEOBECNY
Kluz Stanisław - NIEOBECNY
Kołek Tomasz - NIEOBECNY
Leszkiewicz Kazimierz - NIEOBECNY
Marczyk Jan - NIEOBECNY
Orlof Mariusz - NIEOBECNY
Ryba Stanisława - NIEOBECNA
Żyłka Jarosław - NIEOBECNY

Gremialna nieobecność jest kiepskim prognostykiem chęci wykonywania, swej dobrowolnej społecznej pracy, jaką jest uczestnictwo w obradach rady sołeckiej. Jedenaście z tych osób, będzie podejmować decyzje w imieniu wszystkich mieszkańców sołectwa.

Następnie przeszedłem do drugiego punktu spotkania a mianowicie:
II. Brak kompetencji i bezprawne działania mojego kontr-kandydata i Radnych Gminy na przykładzie:
  1. Materiału wyborczego KWW “Samorządni Gminy Szerzyny”
  2. Materiału wyborczego KWW “Sprawiedliwa Gmina Szerzyny”
  3. Przepisów karnych zawartych w Ustawie z dnia 5 stycznia 2011r. Kodeks wyborczy.

Między innymi o tym, w następnym odcinku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz