czwartek, 14 maja 2015

Kampania wyborcza Michalskiego na Sołtysa.

Odsłona 8. ZAPROSZENIE NA DEBATĘ

Wszystkich Mieszkańców Sołectwa zapraszam na Debatę kandydatów na Sołtysa Ołpin a w szczególności mojego kontr-kandydata - Pana Romana Gabryela.
Debata rozpocznie się o godz. 18:30 dnia 17 maja (niedziela) 2015 r. w Domu Kultury w Ołpinach.

Kto zgłosił kandydaturę mojego kontr-kandydata?

W trybie dostępu do informacji publicznej uzyskałem wgląd w “papiery” związane ze zgłaszaniem kandydatów na sołtysów i radnych sołeckich.

Obywatelski komitet mojego kontr-kandydata liczy aż 21 osób w tym, jeśli nie jestem w “mylnym błędzie”, 6-ciu przedsiębiorców - St. Czerkies, St. Kluz, P. Mikrut, R. Faliszek, A. Zbylut i M. Bochenek, trzy osoby o nazwisku Polak i Ryba, po dwie osoby o nazwisku Kluz, Gogola, Kołek, Wójcik oraz Siemia, Piekarz i Bochenek.



Jeśli idzie o kandydatów na członków Rady sołeckiej, których “familia” Gabryela zgłosiła (pełny 11-to osobowy skład) to:
Roman Gabryel zgłosił trzy kandydatów: T. Kołka, M. Bochenka i A. Bąka a pozostałych (8 kandydatów na członka rady) - St. Kluz zgłosił St. Czerkiesa, a St. Czerkies - St. Kluza,
R. Augustyn - W. Bochenka a W. Bochenek - R. Augustyna,
T. Kuś - J. Marczyka a J. Marczyk - M. Orlofa.
E. Ryba zgłosiła B. Gogolę a Z. Kluz - St. Ryba.

Na szczególna uwagę zasługuje to ostatnie zgłoszenie. Sekretarz Gminy Z. Kluz (druga po Wójcie osoba “na grzędzie” w Urzędzie) zgłasza kandydaturę na członka rady sołeckiej - Przewodniczącą Rady Gminy Szerzyny, organizatora wyborów - Panią Stanisławę Ryba.

Dodać należy, że pod każdym zgłoszeniem kandydata podpisało się 10-12 osób. Jeśli wszystkich zliczyć to, to wyborowe towarzystwo, zgrupowane wokół mojego kontr-kandydata liczy ponad 100 osób, nie licząc tych, którzy będą liczyć głosy i ustalać wyniki głosowania.

Jeśli idzie o skład ObKW podliczającej wyniki wyborów, to z mojej strony w komisji może być ewentualnie tylko jedna młoda osoba, jeśli nie odpadnie w losowaniu.

Bolszewicki Statut sołectwa nie przewiduje czegoś takiego jak “mąż zaufania”, bądź publicznego liczenie głosów. Obowiązuje marksistowsko-leninowska zasada: sami się zgłosicie, sami się wybierzecie i sami się policzycie.

Tu przychodzą mi na myśl, oby prorocze słowa, naszego wieszcza.

Sitwo, Ojczyzno moja. Ty jesteś jak zdrowie,
Ileż trzeba Cię cenić, ten tylko się dowie,
Kto Cię stracił.

Tak czy inaczej, na Debatę serdecznie zapraszam także wszystkich tych, którzy stanowią zaplecze, “familię” mojego kontr-kandydata. Ich obecność będzie niezbędna, jeśli kontr-kandydat, oczywiście z uzasadnionych powodów, nie zaszczyci nas swoją obecnością.  

4 komentarze:

  1. Czy ma Pan zarezerwowaną salę w Wiejskim Domu Kultury? Ale tak oficjalnie, czy tylko "rezerwował" ją Pan przez swój wpis na tym blogu?

    P.S Składy ObKW na wybory sołeckie są już dostępne na stronie gminy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. O rezerwację poprosiłem RG mailem. Odpowiedź otrzymałem od Przewodniczącej RG, Termin i godzinę dogadałem z kierowniczką Domu Kultury.

      Dziekuję za info o ogłoszeniu składu ObKW.
      Oto skład ObKW w Ołpinach:
      Bochenek Damian, Gabańska Joanna, Ryba Justyna (zgłoszona przez mój komitet) Ryba Tomasz, Sokulska Agnieszka, Strugała Michał i Szura Jadwiga (pracownik UG).

      Proszę dać mi znać jeśli, któraś z tych osób jest spokrewniona z wymienionymi we wpisie kandydatami.

      Usuń
    2. Co wspólnego z wynajmem sali ma przewodniczący Rady, przecież dysponowanie mieniem gminy leży w kompetencji Wójta. Czy Wójt w Szerzynach jest pod pantoflem przewodniczącej Rady, czy inna ustawa o samorządzie gminnym działa w Szerzynach?, bo to już nie pierwszy taki przypadek. Gratuluję

      Usuń
  2. Jeśli Ryba Justyna jest zgłoszona przez Pana to wyklucza, że inna Justyna Ryba (córka przewodniczącej RG) jest w komisji :) UFF! Całe szczęście :)

    OdpowiedzUsuń