poniedziałek, 26 września 2011

Ciąg dalszy 'Protestu wyborczego'


Zbliżają się następne wybory, tym razem do Sejmu i Senatu a w naszej gminie nie jest jeszcze 'załatwiona' sprawa mojego protestu wyborczego dotyczącego skandalicznie przeprowadzonych wyborów na Sołtysów i przedstawicieli do rad sołeckich w gminie Szerzyny.

Co prawda, zbywająca odpowiedź dała mi Rada Gminy Szerzyny podejmując Uchwałę Nr VIII/83/2011 oraz Wydział Nadzoru Prawnego i Kontroli Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie odpowiadając na moje pismo zawierające wniosek o uchylenie w/w uchwały Rady ale nie dając odpowiedzi na postawine pytanie: Czy w wyborach na Sołtysów i przedstawicieli rad sołeckich obowiązuje 10% próg uczestnictwa.

Pouczono mnie, że mam prawo zaskarżyć w/w uchwałę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.



Zanim to uczynię, postanowiłem  skierować pismo do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. W piśmie tym 'wnoszę o ocenę i weryfikację działań podjętych przez Wojewodę Małopolskiego w przedmiotowej sprawie oraz ocenę trafności i zgodności z prawem zajętego stanowiska, w szczególności precyzyjne ustosunkowanie się do kwestii związanych z liczbą uprawnionych do głosowania wymaganą do uznania ważności przeprowadzonych wyborów.'

Zobaczymy jakie stanowisko i działania podejmie MSWiA.

Tu LINK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz