wtorek, 22 marca 2016

Czy to tylko nieznajomość prawa?

Już trzeci z kolei dyrektor szkoły w gminie Szerzyny, który związany jest w mniejszym lub większym stopniu ze sportem, odmawia udzielenia prostych informacji związanych z działalnością sportową klubów i instruktorów, narażając organ jakim jest szkoła, na sprawę przed Sądem Administracyjnym i w razie uznania winy na wysoką grzywnę.

Wczoraj przesłałem Skargę do WSA na bezczynność UKS “Grom”, którego Prezesem jest dyrektor Wacław Sychta. Na wysłanie czeka podobna Skarga na GAS “Rozwój-Szerzyny 2015”, Prezesem - dyrektor Adam Setlik i na dyrektor szkoły w Czermnej, Edytę Faber.

Dziś, 22 marca 2016 r. z SKO w Tarnowie otrzymałem pismo, że moja Skarga na bezczynność dyrektor Faber z przyczyn formalnych postanowiono uznać za nieuzasadnioną z uwagi na to, że tego typu Skargę należy kierować bezpośrednio do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Chociaż wiem o tym, że ze względów formalnych Skarga zostanie uznana za nieuzasadnioną, wysyłam Skargi do SKO, po to, żeby organ na który się skarżę, tym razem szkoła reprezentowana przez dyrektor Faber, zdała sobie sprawę, że jej odmowa udzielania informacji w żądanej przeze mnie formie, w razie nie spełnienia, będzie skierowana do Sądu.

Z jednej strony, "niepotrzebne" składanie Skargi do SKO stanowi rodzaj  mojego ostatniego ostrzeżenia przed wniesieniem sprawy do Sądu Administracyjnego, z drugiej zaś, dla sądu stanowi podstawę do wymierzenia wyższej grzywny, gdyż organ był świadomy tego co mu grozi a mimo tego odmówił udzielenia informacji w żądanej formie.

Jeśli w ciągu następnych kilku dni nie otrzymam od dyrektor Faber i Prezesa Setlika tego o co wnosiłem, a więc skanów dokumentów, niech liczą się z tym, że po Świętach otrzymają listem poleconym Skargę na bezczynność do WSA w Krakowie.

Skany potrzebne mi są po to, żeby je upublicznić, żeby ujawnić - kto, komu i za co płaci, z naszej wspólnej gminnej kasy.

Co skłania tych ludzi, bądź co bądź po studiach, dyrektorów szerzyńskich szkół, do łamania prawa poprzez chęć ukrycia informacji dotyczących wydatków na działalność sportową w Gminie Szerzyny?

Czy to tylko nieznajomość prawa?

Tego dowiemy się, kiedy te informacje, wcześniej czy później, wydobędę.       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz