wtorek, 24 lutego 2015

Pismo do Anny Fiołek.

19 lutego 2015 r. skierowałem do Pani Anny Fiołek, Kierownika Kancelarii Rady Powiatu Tarnowskiego pismo dotyczące Oświadczeń majątkowych radnego PO - Wacława Sychty.

Pismo dotyczy zastrzeżeń, o których pisałem we wpisie z 8 lutego “Sychta Wacław - Oświadczenia majątkowe 2014”.

Główne zastrzeżenie dotyczy określenia  NIE DOTYCZY w rubryce “Zasoby pieniężne”. W ten sposób wypełniało i wypełnia tę rubrykę wielu radnych gminnych i powiatowych. Nie jestem w stanie pojąć coż to może znaczyć jeśli mowa o kasie.

Mam nadzieję, że od Kierownika Kancelarii Prawnej Rady Powiatu otrzymam odpowiedź na to pytanie - Co to znaczy?

Jak dotychczas z Kancelarii nie otrzymałem potwierdzenia przyjęcia maila. Takie pewnie panują tam zwyczaje. Poniżej treść pisma.

Starostwo Powiatowe
w Tarnowie
Kancelaria Główna
Anna Fiołek - Kierownik Kancelarii Rady
ul. Narutowicza 38
33-100 Tarnów
tel.: 14-68-83-312

Dotyczy: Oświadczeń majątkowych radnego Wacława Sychty.

Szanowna Pani,
zapoznałem się z dwoma oświadczeniami majątkowymi (na koniec i początek kadencji) radnego Wacława Sychty.  

Analizy obu oświadczeń dokonał, bodajże, Pan Zieliński, pracownik Kancelarii, której Pani jest kierownikiem.

Osoba która dokonała analizy, w przeciwieństwie do mnie, nie miała żadnych zastrzeżeń, bo przyjęła i zaakceptowała oświadczenia złożone przez radnego Wacława Sychtę.

W związku z powyższym, mam kilka pytań, na które mam nadzieję otrzymać odpowiedzi poparte podstawą prawną.

Pytanie pierwsze.
Co znaczy “NIE DOTYCZY” w punkcie I oświadczenia - Zasoby pieniężne: - środki pieniężne zgromadzone w walucie polskiej? Czyżby radny i jego małżonka w dniu składania oświadczeń nie posiadali ani złotówki w domu bądź na bankowym koncie?
Czy na potwierdzenie tego oświadczenia radny przedstawił wyciąg bankowy?
A może ujawnianie oszczędności nie dotyczy radnych powiatu i ich współmałżonków?

Pytanie drugie.
Dotyczy kredytu konsumenckiego będącego współwłasnością małżeńską. W obu oświadczeniach kwota kredytu jest różna. Na koniec kadencji - 26.509,93 zł a na początek kadencji - 24.222,90 zł. Jeśli jest to kwota jaka pozostała do spłacenia, to gdzie informacja na jaką kwotę opiewał kredyt?

Pytanie trzecie.
Dotyczy “przychodu” i “dochodu” z gospodarstwa rolnego. Czy te różne cyfry w obu oświadczeniach to dochód czy też przychód? Która z cyfr to dopłata z ARiMR?

Pytanie czwarte.
Dlaczego swoje dochody z tytułu zatrudnienia i pełnienia obowiązków społecznych radny zaopatruje przypisem “współwłasność małżeńska” a nie podaje dochodów ani zgromadzonych środków pieniężnych małżonki? Czyżby dochody małżonki należały do jej  majątku odrębnego?

Pozwoliłem sobie podzielić się z Panią moimi wątpliwościami, bo na początku Oświadczenia zwraca się uwagę na to, że “Osoba składająca oświadczenie obowiązana jest do zgodnego z prawdą, starannego i zupełnego wypełnienia każdej z rubryk.”

Moim zdaniem, oświadczenia złożone przez radnego Wacława Sychtę nie spełniają żadnego z powyższych kryteriów.

Z poważaniem,

Lech Michalski     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz