sobota, 4 listopada 2017

Historyja o owocnej kolaboracji Wójta Szerzyn z Policją w Tuchowie. cz.6

9 kwietnia 2017 r. wysłałem pisemną odpowiedź na zadane przez Grzegorza Matuszyka pytania. Poniżej fragmenty tej 9-cio stronicowej odpowiedzi:

“Odpowiedź na maila ​z dnia 5 kwietnia 2017 r.
przesłanego przez Grzegorza Matuszyka
Sygn. akt: TAP.RSOW.1566.17.GM

Witam!
Uprzejmie dziękuję za zainteresowanie się sprawą związaną ze “źle
zaparkowanymi​” samochodami w centrum Szerzyn.”

Pierwsza rzecz to sprawy techniczne.
Adresem mailowym tvszerzyny@gmail.com posługuje się kilka
podmiotów, m.in. osoba fizyczna Lech Michalski ​oraz Powiatowy i
Gminny Oddział Stowarzyszenia RKW-Ruch Kontroli
Wyborów-Ruch Kontroli Władzy​, których jestem członkiem i
prezesem.

Niniejszym potwierdzam, że Prezes Gminnego Oddziału
Stowarzyszenia RKW-RKW-RKW ​przesłał Wójtowi Gminy Szerzyny w
dniach 2,3,6,13,14 i 17 marcu 2017 r. ​maile następującej treści:
Do wiadomości Grzegorza Gotfryda, Wójta Gminy Szerzyny.

Mieszkaniec gminy, który pragnie pozostać osobą anonimową, przesłała nagranie ujawniające źle zaparkowane pojazdy, ............ licząc na to, że Wójt złoży na policji stosowne zawiadomienie.”

“Każdy z wideoklipów umieszczonych na google drive i przesłanych
mailem jako załącznik można obejrzeć oraz zatrzymać w dowolnym
czasie, celem odczytania numeru rejestracji “źle zaparkowanego
pojazdu”. Trzy z dwudziestu samochodów są zaparkowane w miejscu
zakazu zatrzymywania i parkowania.
Podsumowując.
Wójtowi przesłałem 8 wideo-klipów wykonanych w 6-ciu różnych
dniach. “Źle zaparkowanych samochodów” było 20, w tym 3
zaparkowano w miejscu zakazu zatrzymywania i postoju.
Wszystkie maile wraz z załącznikami ​udostępnione Wójtowi
przesłałem także dzielnicowemu Mariuszowi Wójcikowi ​na mailowy

“Ponadto​, dnia 6 marca 2017 r.​ przesłałem dodatkowego maila
dzielnicowemu Mariuszowi Wójcikowi​ następującej treści:

Do wiadomości dzielnicowego ​Mariusza Wójcika​.
W dniach 2,3 i 6 marca 2017 r. Wójt Gminy Szerzyny, na adres
szerzyny@zgwrp.org.pl , otrzymał od osoby, która pragnie pozostać
anonimową, linki do video-klipów na YouTube, wraz z numerami
rejestracyjnymi tablic oraz datą i godziną, ukazujące “źle zaparkowane
samochody” w Szerzynach, celem złożenia przez Wójta zawiadomienia na
policji.  ……..  Proszę o odpowiedź na pytanie - Czy Wójt Gminy Szerzyny,
Grzegorz Gotfryd, zawiadomił policję o tych ośmiu zdarzeniach
drogowych?

Jeśli powiadomił policję, niniejszym wnoszę w trybie dostępu do
informacji publicznej, o podanie mi na adres tego maila, sygnatur
akt w sprawie ośmiu wykroczeń z art. 97 k.w.  …… Odpowiedzi na
powyższego maila do dziś nie otrzymałem.

UWAGA!
W tym miejscu pragnę poinformować Komendanta Policji w Tarnowie​,
że jeśli nie otrzymam odpowiedzi na złożony dzielnicowemu wniosek w
trybie dostępu do informacji publicznej w terminie następnych dwóch
tygodni, nie pozostanie mi nic innego jak złożyć skargę na
bezczynność do WSA w Krakowie​.”


Druga rzecz ​to sprawy merytoryczne​.
Wideo-klipy wykonane zostały przez XX przy pomocy
samochodowego wideorejestratora Smartcams​, który rejestruje także
datę i czas zapisu obrazu i zostały przesłane Wójtowi oraz
dzielnicowemu tego samego dnia, kiedy zostały wykonane.
Ze względu na bezpieczeństwo własne i rodziny ​wideo-klipy
przesłałem Wójtowi z adnotacją, że autor nagrań pragnie pozostać
osobą anonimową​.

Nie wiem czy Pan wie, że w styczniu 2015 r. “nieznani sprawcy”, w
odwecie za moją działalność społeczną polegającą na “patrzeniu władzy na
ręce” podpalili mojej żonie samochód oraz nasz budynek
gospodarczy​.

Przesyłając klipy Wójtowi, zastrzegając anonimowość, sprawiłem że nie
Lech Michalski a Wójt Gminy Szerzyny w osobie Grzegorza Gotfryda
zawiadomił policję ​o wykroczeniach drogowych. Jeśli któraś ze spraw trafi
do Sądu, to świadkiem będzie Wójt a nie Lech Michalski.

Wójta jako funkcjonariusza władzy publicznej chroni prawo oraz policja.
Mnie nie chroni ani prawo ani policja​.

W tym miejscu, pragnę przywołać pewien precedens. Wójt Gminy
Szerzyny, dnia 27 kwietnia 2016 r. otrzymał za pośrednictwem
sekretarki, anonimowe, telefoniczne zgłoszenie o “źle zaparkowanym
pojeździe”​. Dnia 4 maja 2016 r. powiadomił o tym policję w Tuchowie. Do
zawiadomienia Wójt dołączył nagranie z gminnego monitoringu, tak
kiepskiej jakości, że nie sposób z niego odczytać numeru tablic
rejestracyjnych samochodu, a mimo tego policja wszczęła czynności
wyjaśniające i sprawę po 8 miesiącach skierowała do Sądu. Wójt a nie
sekretarka czy anonimowa osoba wystąpił w Sądzie w roli świadka.
Policja, mimo że była o to proszona, nie próbowała nawet ustalić kim
była anonimowa osoba​, która powiadomiła Wójta przez sekretarkę,
choć mogła to być osoba powiązana ze środowiskiem, które dokonało
przestępstwa w postaci podpalenia samochodu i budynku.

Pisze Pan, że Urząd Gminy (Wójt) przesłał pisma ale brak plików
wideo​.
Informacje o wykroczeniach wraz z wideoklipami zostały przesłane
Wójtowi w dniach 2,3,6,13,14 i 17 marca 2017 r. Następnego roboczego
dnia, Wójt powinien każdą z tych informacji wraz z wideoklipem przesłać
policji.
Wideo-klipy przesłałem Wójtowi mailem. Gdyby skorzystał z funkcji
przekaż dalej​” to policja otrzymałaby pisma wraz z klipami​ tego
samego dnia. Dlaczego Wójt tak nie postąpił, nie mam pojęcia ale może
warto by Wójta o to zapytać.
Dopiero dnia 17 marca 2017 r​. (Sygn. OP.1431.1.11.2017) Wójt Gminy
Szerzyny poinformował mnie, że działając w oparciu o art. 64 ustawy KPA
“przekazał otrzymane zawiadomienia wg właściwości do
Komisariatu Policji w Tuchowie​”.

Dobrej jakości wideo-klip, po obejrzeniu którego, każdy może bez
większych trudności, określić czas i miejsce zaparkowania samochodu oraz
odczytać numery rejestracyjne jest jak sądzę wystarczającym dowodem
popełnienia wykroczenia. Czegóż więcej można żądać?

Odnośnie Pańskiej niepewności czy filmiki nie są przerabiane​.
Filmiki nie były przerabiane.​ Po cóż miałbym je przerabiać? Dzień w
dzień, zwłaszcza w dni robocze, kilka lub kilkanaście samochodów
parkuje po niewłaściwej stronie drogi w centrum Szerzyn, czego ani Wójt ani
policja nie chce zauważyć.
Wygląda na to, że Wójt traktuje te wykroczenia wybiórczo​, “swoich”
kryje a na osoby, które mu z tych czy innych względów podpadły,
donosi. Policja, która bezkrytycznie wierząc Wójtowi, kierując sprawy do
Sądu, staje się narzędziem represji w ręku Wójta, o czym świadczą
przegrane procesy z zawiadomień Wójta.

Jeśli idzie o uwiarygodnienie nagrań, przynajmniej jednego z nich, to z tego
co wiem, dnia 3 marca 2017 r. ​podczas uroczystości odsłonięcia pomnika w
Szerzynach, policja spisywała i bodajże fotografowała numery rejestracyjne
niewłaściwie zaparkowanych samochodów. Czy spisała samochody z
numerami FZ xxxx F i FZI xxxxx ​nie wiem, ale proszę sprawdzić. O ile się
nie mylę spisała numer samochodu KTA xxxxx​.

Korzystając z okazji pragnę poprosić o odpowiedź w zakresie:
1. Podstawy prawnej​ w oparciu o którą policja, posiadając dobrej
jakości wideo-klip, z datą i godziną, z anonimowego źródła, nie ma
obowiązku wszcząć czynności wyjaśniających?
2. Sygnatur akt ​dotyczących wszczętych postępowań w sprawie “źle
zaparkowanych samochodów​”, o których mowa w tym piśmie.”

12 kwietnia 2017 r. przesłałem do Komendy w Tarnowie maila następującej treści:
Uprzejmie proszę o potwierdzenie otrzymania mojego maila z dnia 9
kwietnia 2017 r. zawierającego Odpowiedź Michalskiego z dnia 9 kwietnia
2017 r.  Sygn. akt: TAP.RSOW.1566.17.GM oraz osiem wideo-klipów
wykonanych w dniach 2,3,6,13,14 i 17 marca 2017 r.

Bodajże, kilka dni później zadzwonił do mnie dzielnicowy Wójcik i poprosił o
przyjście do “agronomówki”, w której mieściło się pomieszczenie policji w
Szerzynach.

Kiedy przybyłem, przywitał mnie policjant nie bardzo podobny do Mariusza Wójcika, którego widziałem na rozprawie w Sądzie.
Okazało się, że dzielnicowy jest na urlopie i w zamian przesłuchiwał mnie będzie policjant z Ryglic. Przedstawił się ale nie zapamiętałem nazwiska i stopnia.
Usiłował namówić mnie do złożenia zawiadomienia i udostępnienia oryginałów nagrań.
Odpowiedziałem, że oryginałów nie posiadam, gdyż rejestrator nie jest mój, a nawet gdyby był mój to rejestrator nagrywa w tzw. pętli, czyli oryginały zostały skasowane.

Jeśli idzie o złożenie zawiadomienia, to nie zamierzałem i nie zamierzam składać donosów na współmieszkańców, tym bardziej, że w zaparkowaniu po lewej stronie drogi nie dopatruję się wykroczenia.

W piśmie z Komendy Miejskiej z Policji w Tarnowie z dnia 23.06.2017 r., które zacytowałem w części pierwszej czytamy:

W przedmiotowej sprawie nie wniesiono wniosku o ukaranie do sądu, gdyż nie złożono stosownego zawiadomienia, nie uzyskano oryginalnych nagrań. Ponadto ustalono, iż kierujący po zaparkowaniu po lewej stronie drogi (patrząc dla kierunku ich jazdy) nie popełnili wykroczenia, gdyż dopuszcza się postój pojazdu na obszarze zabudowanym na jezdni dwukierunkowej o małym ruchu.”

Od tego czasu, policja nie będzie miała prawa wypisywać mandatów za samochód zaparkowany po lewej stronie dwukierunkowej drogi na terenie gminy Szerzyny, z czego ucieszą się mieszkańcy i policjanci.

Kosztowało mnie to 256 zł. i sporo czasu. Ale, warto było!

Na tym kończę ten wątek niechlubnej kolaboracji Wójta i Dzielnicowego.

Przykładów łamania prawa przez Wójta jest więcej.
Jednym z nich to poświadczenie nieprawdy w urzędowym piśmie o czym powiadomiłem w marcu 2017 r. ówczesnego dzielnicowego Mariusza Wójcika. Do dziś policja nie wszczęła czynności sprawdzających.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz