wtorek, 12 stycznia 2016

Nie ma tego złego, co by .....

... na jeszcze gorsze (dla Wójta) nie wyszło!

Na XVII Sesji Rady Gminy Szerzyny, która odbyła się 30 listopada 2015 r. Stanisława Ryba złożyła ustną rezygnację z pełnionej od roku funkcji Przewodniczącej Rady Gminy.

Nie tylko zrezygnowała. Obszernie umotywowała swoją decyzję.

Gdyby Sesje Rady były rejestrowane przy pomocy sprzętu video i udostępniane np. na kanale youTube lub gminnym portalu, o co wnioskowałem w Petycji z dnia 4 listopada 2015 r. mieszkańcy gminy mieliby pojęcie o tym co skłoniło Przewodniczącą do rezygnacji. 

Pozostało więc zapoznać się z pisemnym Protokołem z XVII Sesji. Zwykle taki Protokół powinien zostać przyjęty na następnej Sesji i podany bezzwłocznie do publicznej wiadomości w BiP. Pod rządami naszego manipulatora, nie można na to liczyć.

Protokoły sporządza Pani Nigborowicz. Nie wiedzieć czemu Pani Nigborowicz Protokołu na następną Sesję, która odbyła się 11 grudnia ani na następną w dniu 21 grudnia 2015 r. nie sporządziła. Z tego co słyszałem miała problem “z pamięcią”, jeśli idzie o odtworzenie tego, co też Przewodnicząca Ryba mówiła uzasadniając swoją rezygnację.

W tym miejscu, zgłaszam propozycję zakupu dla gminnych protokolantek magnetofonu, na którym mogłaby nagrywać to co się mówi na Sesjach, komisjach i innych protokołowanych posiedzeniach.

Była Przewodnicząca pragnąc pomóc protokolantce, uzasadnienie swojej rezygnacji spisała i przesłała do gminy domagając się załączenia do Protokołu.



No, ale na to Wójt nie mógł przystać, bo jak “sikorki na sikorówce ćwierkają” powodem rezygnacji było właśnie postępowanie Wójta. 

Tak więc, 30 grudnia 2015 r. została zwołana Sesja Rady na której, jak słyszałem, Radni przegłosowali, żeby pisemnego uzasadnienia rezygnacji byłej Przewodniczącej nie dołączyć do Protokołu. Wg. naszych radnych w Protokole z Sesji, ma być tylko to, co radni przegłosują a nie to o czym się mówiło. Pokłosie bolszewickiej mentalności.

Tak więc, po miesiącu zmagań upubliczniono Protokół z XVII Sesji Rady Gminy z 30 listopada 2015 r. na którym zamiast podpisu ówczesnej Przewodniczącej widnieje napis: “Pani Stanisława Ryba odmówiła podpisania protokołu.”

31 grudnia 2015 r. w trybie dostępu do informacji publicznej zwróciłem się do Wójta z wnioskiem o udostępnienie w/w Protokołu oraz pisemnego uzasadnienia rezygnacji byłej Przewodniczącej.

11 stycznia 2016 r. otrzymałem odpowiedź, że Protokół jest na stronie BiP-u a “pisemne oświadczenie Pani Stanisławy Ryby o rezygnacji” nie jest dokumentem urzędowym (choć w posiadaniu UG) i pewnie dlatego mi go nie udostępniono.

W zamian za to Wójt radzi mi, żeby w tej sprawie zwrócić się bezpośrednio do radnej "w ramach wypełniania przez radną powinności kontaktu z mieszkańcami".

Idąc za poradą Wójta napisałem kilka słów do Radnej.
Witam!
Pani Stanisławo, przesyłam odpowiedź Wójta na mój wniosek o udostępnienie Pani pisemnej rezygnacji z funkcji Przewodniczącej.
Wójt poleca mi zwrócić się w tej sprawie do Pani, co niniejszym czynię.
Łączę pozdrowienia.

I otrzymałem następująca odpowiedź:

Szanowny Panie Michalski.
Wychodząc na przeciw sugestiom Pana Wójta Grzegorza Gotfryda, w ramach wypełniania przez radną powinności kontaktu z mieszkańcami, w najbliższych dniach założę Blog, a w pierwszym wpisie uzupełnię ocenzurowany protokół XVII Sesji Rady Gminy Szerzyny o informacje, które zostały z niego usunięte.

Radna Gminy Szerzyny - Stanisława Ryba

No, cóż! Pozostaje nam wszystkim czekać na Blog Radnej.

Jak widać, nie ma tego złego, co by na jeszcze gorsze (dla Wójta) nie wyszło. Od ponad roku namawiam radnych, żeby otwierali blogi lub konta na portalach i pisali o tym co się rzeczywiście dzieje w naszej gminie.

Transparentność poczynań władzy to podstawa demokracji, czego nasz Wójt, rodem z PO-PSL, jak widać nie rozumie. A skoro nie rozumie, to trzeba go koniecznie odsunąć od rządzenia.  

1 komentarz:

  1. http://www.jaslo4u.pl/adam-kmiecik-dyrektorem-zoz-u-w-szerzynach-newsy-jaslo-19714

    OdpowiedzUsuń