poniedziałek, 30 października 2017

Historyja o owocnej kolaboracji Wójta Szerzyn z Policją w Tuchowie. cz. 1.

Rozpocznę tę ciekawą historyję od końca.

Dnia 23.06.2017 r. z Komendy Miejskiej Policji w Tarnowie otrzymałem pismo RW-TAP.RSOW.1566.17.GM podpisane  przez kom. Sebastiana Bąka następującej treści:

Na podstawie art. 54 § 2 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia zawiadamiam, że przeprowadzone czynności wyjaśniające nie dostarczyły podstaw #1 do skierowania wniosku o ukaranie do Sądu Rejonowego w sprawie: nieprawidłowo zaparkowanych samochodów w Szerzynach tj. o wykroczenie z art. 97 Kodeksu wykroczeń przeciwko ----, w której Pan(i) złożył(a) zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia z powodu: czynu nie popełniono lub brak jest danych uzasadniających podejrzenie popełnienia czynu.

UZASADNIENIE
W przedmiotowej sprawie nie wniesiono wniosku o ukaranie do sądu, gdyż nie złożono stosownego zawiadomienia, nie uzyskano oryginalnych nagrań. Ponadto ustalono, iż kierujący po zaparkowaniu po lewej stronie drogi (patrząc dla kierunku ich jazdy) nie popełnili wykroczenia gdyż dopuszcza się postój pojazdu na obszarze zabudowanym na jezdni dwukierunkowej o małym ruchu. Podczas przeglądania stron internetowych niektórych pojazdów nie ujawniono na nagraniach. Nadmieniam, że wyłączono postępowanie w sprawie niestosowania się do znaku B-36 “zakaz zatrzymywania się” przez kierującego samochodem marki Seat o nr rej. KTxxxx #2.

Jednocześnie informuję, iż zgodnie z treścią art. 56a k.p.w. w związku z art. 108 k.p.w. przysługuje Pani(i) w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego zawiadomienia zażalenie do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie na niewniesienie wniosku o ukaranie. Zażalenie należy wnieść na piśmie za moim pośrednictwem.

Bez mała miesiąc później, 21.07.2017 r. otrzymałem następne pismo RW-TAP.RSOW.2740.17.GM, także z Komendy Miejskiej Policji w Tarnowie, podpisane także przez kom. Sebastiana Bąka, następującej treści:

“Na podstawie art. 54§2 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia zawiadamiam, że prowadzone czynności wyjaśniające nie dostarczyły podstaw do skierowania wniosku o ukaranie do Sądu Rejonowego w sprawie: niestosowania się do znaku drogowego B-36 “zakaz zatrzymywania się” przez kierującego samochodem marki Seat o nr rej. KTxxxx, które miało miejsce w dniu 13 marca 2017 r. w Szerzynach tj. o wykroczenie z art. 92§1 Kodeksu wykroczeń przeciwko n/n, w której Pan(i) złożył(a) zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia z powodu: niewykrycia sprawcy wykroczenia.

UZASADNIENIE
W przedmiotowej sprawie nie wniesiono wniosku o ukaranie do sądu, gdyż właściciel wymienionego samochodu nie był w stanie wskazać kierującego w chwili popełnienia wykroczenia, za co na podstawie art. 96§3 kw (niewskazanie osoby kierującej) został ukarany mandatem karnym.

Jednocześnie informuję, iż zgodnie z treścią art. 56a k.p.w. w związku z art. 108 k.p.w. przysługuje Pani(i) w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego zawiadomienia zażalenie do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie na niewniesienie wniosku o ukaranie. Zażalenie należy wnieść na piśmie za moim pośrednictwem.


Zażaleń na oba zawiadomienia nie złożyłem z kilku powodów.

Po pierwsze, to nie ja złożyłem na Policji zawiadomienie o “nieprawidłowo zaparkowanych samochodach” w Szerzynach tylko Wójt. Grzegorz Gotfryd uczynił to nie pierwszy już raz na podstawie anonimowego donosu.

Po drugie, oryginałów nagrań Policji nie udostępniłem, mimo że byłem w ich posiadaniu i żądano tego, gdyż w zaparkowaniu samochodu po lewej stronie drogi (droga to nie ulica) nie widzę wykroczenia oraz co ważniejsze, nie miałem i nie mam zamiaru donosić na współmieszkańców gminy w której żyję, w przeciwieństwie do Grzegorza Gotfryda.

Po trzecie, nagrania które “wpadły mi w ręce” podczas przeglądania zapisu rejestratora samochodowego (samochodu i rejestratora nie posiadam), przekazałem anonimowo Wójtowi i to on a nie ja złożył zawiadomienie. Była to tzw. “dziennikarska prowokacja”, o której będzie mowa w następnych częściach.

Po czwarte, zamiast składania zażaleń na tuchowską Policję, która w lot spełnia życzenia wójta dyskryminując mieszkańców gminy Szerzyny, wolę upublicznić dowody na kolaborację Wójta z Policją, której celem jest dyscyplinowanie niektórych spośród nas, zwłaszcza tych, którzy mają krytyczny stosunek do tego, co “nasz, pożal się Boże wójt” wójt wyprawia.

#1 Pogrubienia tekstu moje.
#2. Ze względu na ochronę danych osobowych właściciela samochodu, o którym mowa powyżej, w miejsce cyfr numeru rejestracyjnego samochodu wstawiłem xxxx.


/Ciąg dalszy nastąpi./

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz