czwartek, 18 sierpnia 2016

Pytania o zasady finansowania gminnego systemu monitoringu!

Muszę przyznać, że z ulgą przyjąłem do wiadomości odpowiedź Sekretarz Gminy na pytanie o donos złożony na mnie przez Wójta na Policji.

Wynika z niego, że wójt nie jest TW (Tajnym Współpracownikiem) Policji, gdyż jak mnie zapewnia sympatyczna Pani Zuzanna, Urząd Gminy nie posiada nie tylko faktur za wykonanie zdjęć dostarczonych policji ale też skanu dokumentu potwierdzającego wysokość wynagrodzenia za donosy wójta na mieszkańców naszej gminy.

Wychodzi na to, że nasz pożal się Boże wuj, jeśli idzie o donosy to zwykły amator i co najwyżej ochotnik, coś na kształt peerelowskiego ormowca. ORMO jak wiadomo czuwa!

Świadectw takiego zachowania  wuja wiele, poczynając od nieskuteczny donosu do Powiatowego Inspektoratu Budowlanego na Strugałę a kończąc na ostatnim donosie na mnie.

No, dobre i to, że mało skuteczny!
Taki z niego donosiciel jak i strażak. W jaczejce Waldka, dochrapał się funkcji członka dwu zarządów, choć nikt pewnie nie widział go z sikawką w ręku. Nie mam tu na myśli męskiego organu.

Jednocześnie zostałem poinformowany, że treść nagrań z monitoringu w miejscowości Szerzyny nie jest informacją publiczną. Pani Zuzanna cytuje w tym miejscu fragmenty uzasadnienia wyroku II SAB/Bd 77/14 - Wyrok WSA w Bydgoszczy z 2015-04-14 , który polecam przeczytać w całości.

No, ale ja nie wnioskowałem o klipy nagrania tylko o skany faktur VAT​ za wykonanie zdjęć oraz podobno klipu nagrania z monitoringu załączonego przez Grzegorz Gotfryda, Wójta Gminy Szerzyny do zawiadomienia Policji o rzekomo moim drobnym wykroczeniu drogowym polegającym na zaparkowaniu samochodu po lewej stronie jezdni, przy szkole w Szerzynach.

W uzasadnieniu wyroku, o którym mowa powyżej, napisano także:
W świetle powyższego należy stwierdzić, że treść nagrań z monitoringu budynku Urzędu Gminy B., o które wnioskował skarżący, w przeciwieństwie do - na przykład informacji o zasadach finansowania systemu monitoringu w budynku urzędu, nie jest informacją publiczną w rozumieniu przepisów u.d.i.p.” , z czego jasno wynika, że wniosek o zasady finansowania systemu monitoringu jest informacją publiczną.

W tym miejscu nasunęło mi się kilka pytań:

Jak to? Na zainstalowanie monitoring wójt wydał sporą kasę (35.955,49 zł) i nikomu nie powierzył obowiązku przeglądania lub obserwacji tych wielogodzinnych nagrań?

Od kogo wójt dowiedział się, że przed szkołą stał nieprawidłowo zaparkowany samochód?

Od kiedy to do obowiązków wójta lub osoby przez niego wynajętej należy informowanie Policji o wykroczeniach drogowych?

Przez jaki okres i u kogo są przechowywane nagrania z monitoringów umieszczonych na terenie gminy Szerzyny?

Kto i jakim prawem ma dostęp do tych nagrań, skoro nikt za to nie otrzymuje wynagrodzenia?  

No cóż! Kto pyta nie błądzi.

W związku z tym wysłałem wniosek o dostęp do informacji publicznej w zakresie:
zasad finansowania gminnego monitoringu, ze szczególnym uwzględnienie odpowiedzi potwierdzonej dokumentami, na poniższe pytania:
  1. Czy a jeśli tak to komu i za ile Wójt powierzył obowiązek obserwowania i/lub przeglądania nagrań z systemu monitoringu zainstalowanego w sołectwach, na terenie Gminy Szerzyny?
  2. Czy Wójt zobowiązał osobę/osoby lub firmę która/które obserwuje/obserwują  i/lub przegląda/przeglądają monitoring do informowania siebie lub Policji o wykroczeniach drogowych popełnionych przez mieszkańców gminy Szerzyny? Ile wynosi wynagrodzenie takiej osoby?
  3. Przez jaki okres, u kogo i za ile przechowywane są nagrania zarejestrowane przez system monitoringu zainstalowany na terenie gminy Szerzyny?
  4. Jakie osoby z imienia i nazwiska i z jakiej racji mają dostęp do nagrań z gminnego monitoringu?
oraz
  1. Udostępnienia skanu umowy/umów zawartej/zawartych przez Wójta z firmą lub  osobą/osobami obsługującą/obsługującymi system monitoringu w poszczególnych sołectwach gminy Szerzyny.
Udostępnienia skanu umowy jaką zawarł Wójt Gminy Szerzyny z Danielem Urzędowskim, w czerwcu 2015 r. na kwotę 35.955,49 zł.     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz