wtorek, 5 lipca 2016

O tym, jak Gotfryd z kolesiami z SKO wpuścili się “w maliny”.

Kiedy końcem lutego 2016 r. wystąpiłem z wnioskiem o udostępnienie Rejestru i skanów umów jakie Gmina zawarła w 2015 r., w pierwszej chwili, Sekretarz Gminy odpowiedziała, że skany umów udostępnią ale potrzebują więcej czasu, do końca kwietnia.

W czasie tych bez mała dwu miesięcy nie przystąpili do skanowania tylko, jak się należy domyślać, konsultowali z chłopakami w SKO, co napisać w uzasadnieniu, żeby wójt mógł wydać decyzję odmowy udostępnienia informacji a SKO utrzymać w mocy zaskarżoną decyzję.

W starych, obecnie nie obowiązujących orzeczeniach Wojewódzkich Sądów Administracyjnych znaleźli dwa powody odmowy. Pierwszy to ten, że skan umowy to informacja przetworzona a nie prosta. Drugi, że przetworzenie informacji wymaga nakładu sił i środków (ludzkich i finansowych) na które naszej biednej gminy nie stać.

Uzbrojony w takie “narzędzie” nasz koleś, mimo wcześniejszego zapewnienia, że skany umów udostępni, wydał decyzję odmowną. Złożyłem zażalenie do SKO a kolesie z SKO utrzymali w mocy zaskarżoną decyzję.
Nie pozostało mi nic innego jak obie decyzje, wójta i SKO zaskarżyć do WSA, co uczyniłem 28 czerwca 2016 r.



W międzyczasie przyszedł mi do głowy pomysł, który wytracał argumentację wójta, sprowadzającą się do tego, że rejestr umów i/lub skany z całego roku to zbyt dużo roboty dla urzędników tak małej gminy jak nasza.

Gdyby wójt prowadził w BIP Urzędu Gminy, na bieżąco rejestr umów jaki proponowałem w odrzuconej przez niego Petycji, to bym o skany umów nie wnioskował i "roboty" by nie było. Jednak nasz wuj za nic w świecie nie chce udostępnić informacji - komu, ile i za co płaci z naszej kasy.

Wystąpiłem więc z wnioskiem o skany umów za I kwartał 2016 r. Tak jak się spodziewałem odmowa wójta, utrzymana w mocy przez SKO.
Wystąpiłem więc z wnioskami o skany umów za okres miesiąca, licząc na to, że się opamiętają. Nic z tego. Odmowa utrzymana w mocy przez SKO.

No, to wystąpiłem z wnioskiem o skany umów zawartych przez Urząd Gminy w okresie jednego tygodnia kwietnia 2016 r. Tu nastąpił wreszcie przełom. Sekretarz Gminy odpowiedziała wiadomością mailową, a nie jak należało pismem, że w tym tygodniu Urząd Gminy nie zawarł żadnej umowy.

Skoro wójt nie zawarł żadnej umowy, nie mogli odmówić udostępnienia ani ze względu na przetwarzanie informacji ani że udostępnienie skanów wymaga środków na które gminy nie stać.

Poszedłem “za ciosem” i zawnioskowałem o skany umów za okresy obejmujące jeden tydzień, pokrywając 5 wnioskami okres całego miesiąca kwietnia, na który miałem już decyzję odmową wydaną przez wójta.

Okazało się, że tylko w ostatnim tygodniu kwietnia 2016 r. wójt zawarł tylko jedną jednostronicową umowę, której skan Sekretarz Gminy, nie mając innego wyjścia mi przesłała. W pozostałych 3 tygodniach kwietnia nie zawarł żadnej umowy.

Co z powyższego wynika?

Po pierwsze - któryś z gminnych urzędników kłamie!

Albo Sekretarz Gminy albo Wójt. Nie może być prawdą to, że w kwietniu 2016 r. zawarto tylko jedną umowę i to, że zrobienie skanu jednej umowy wymaga czasu i środków, na które gminy nie stać, czym wójt uzasadnił odmowę udzielenia informacji publicznej, gdyż Sekretarz Gminy mi tę umowę przesłała.
Po drugie - oboje działając w zmowie pragną ukryć umowę/umowy, które w tym czasie zawarł wójt.

Jak było okaże się kiedy WSA nakaże udostępnienia wszystkich umów zawartych przez wójta w kwietniu 2016 r.

W międzyczasie SKO w Tarnowie, w składzie Wojciech Ługowski, Karol Lis i Grzegorz Sypek, utrzymało w mocy zaskarżona decyzję wójta, odmawiając udostępnienia wszystkich umów zawartych przez Urząd Gminy Szerzyny w miesiącu kwietniu 2016 r. Biedakom pomyliły się znaki pism wójta, bo tak dużo było tych decyzji odmowy a uzasadnienie ciągle takie samo.

Poniżej linki.

Skarga do WSA z 4 lipca 2016 r.

Wniosek o rejestr i skany umów zawartych w kwietniu 2016 r.

Wnioski za poszczególne tygodnie kwietnia 2016 r.

28 marzec - 3 kwiecień

4-10 kwiecień

11-17 kwiecień
           
18-24 kwiecień

25-30 kwiecień

Jedna z czterech podobnych odpowiedzi Sekretarz Gminy.

Jednostronicowa umowa zawarta w ostatnim tygodniu kwietnia 2016 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz