piątek, 10 lutego 2017

SKO zwraca koszty sądowe.

Po raz kolejny, SKO w Tarnowie zwróciło mi 200 zł., które uiściłem składając skargę do WSA na decyzje SKO w Tarnowie i Wójta Gminy Szerzyny. Decyzję wójta, którą SKO utrzymało w mocy.

Tym razem, chodziło o dostęp do informacji publicznej, dotyczącą udostępnienia skanu umów zawartych przez Wójta w miesiącu kwietniu 2016 r. Szanowne kolegium w Tarnowie, bez należytego namysłu, nie można wykluczyć że były i inne powody, poparło decyzję naszego “pożal się Boże wójta” i utrzymało decyzję Wójta w mocy.

Obie decyzje zaskarżyłem. WSA w Krakowie uznał moją skargę za zasadną, stąd zwrot poniesionych przeze mnie kosztów i nakaz udostępnienie informacji czyli skanu umów zawartych w kwietniu 2016 r.

W miesiącu kwietniu wójt zawarł 7 umów, w tym 4 dotyczyły klubów sportowych, 2 przybocznych wójta w GRS, panów Żyrkowskiego i Klisiewicza oraz umowa z fotografem Niezgodą.

Dlaczego wójt bronił się przed udostępnieniem umów?

Po pierwsze pewnie dlatego, że pomiędzy 2 a 27 kwietnia 2016 r. nic robił, jeśli idzie o zawieranie umów. Być może przebywał na wiosennych wakacjach.

Po drugie, widać wyraźnie, że była to próba ukrycia “wynagrodzenia” członków GSR (Gminnej Rady Sportu) w osobach Żyrkowskiego i Klisiewicza oraz to, że Klub Uczniowski tenisa stołowego, Wacława Sychty, radnego powiatu tarnowskiego (PO) oraz członka Gminnej Rady Sportu i dyrektora szkoły, wszedł na “listę płac” animatorów sportu.

Warto przypomnieć, że Uczniowski Klub Sportowy “GROM” permanentnie odmawia udzielenia informacji publicznej na temat swojej działalności. Jeśli czeka na skargę do WSA, to się w końcu doczeka.

Przy okazji udostępnienia skanów umów za miesiąc kwiecień 2016 r. uzmysłowiłem sobie, że Wójt, jako organ władzy publicznej dopuścił się poświadczenia nieprawdy. Ale o tym następnym razem.

Linki do umów z kwietnia 2016 r.

.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz